Gute *klapp, klapp, klapp*

I dagens ruskiga och kalla väder är ju tanken att man skall sitta inne och läsa en bra bok, men icke sa nicke, för idag så spelade FC Gute sin sista match!

För alla som aldrig har varit på en match med Gute så är det inte världens bästa hejarklack,
Men det fin en "gubbe" som skriker högre än högst och hejar på...
På sin höjd får han vanligt vis med en klapp här och där i sin vanliga ramsa:
Gute *klapp, klapp, klapp*
Gute *klapp, klapp, klapp*
Gute *klapp, klapp, klapp*
Osv

Men idag var det ett "fotbollslag" (alltså små killar) som var med och kollade!
Dom tyckte att "gubben" var väldigt rolig och sjöng med i hans ramsor, skrek med i han skrik och skällde på domaren med honom...
Dom kom också med den nya ramsan:
Ut med domarn in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,
Ut med domarn in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,
Ut med domarn in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,in med Nalle Puh,
Osv

En väldigt rolig match och ett bra avslut!
 Och Gute vann! Med 3-2!

Men...

Det blev bättre!

JAG VANN!!!!

(Man kan köpa lotter innan matchen och så kan man vinna om Gute gör något mål!:P)


Det blev att åka raka vägen till Ica atterdags och handla!


Jag, gladeliglad!


Mitt första köp blev lite lammskit;P


Tog lite tid innan vi fick ihop grejs för 200 kronor(:


:D

Och förlåt Linn för att jag skrev (pytte lite) om sport!


Kommentarer
Postat av: Linn

Grattis! :)

Du, det är lugnt, när det är sådär pytteyttepyttelite kan jag tycka att det är ganska kul att läsa :P

2009-10-04 @ 20:12:22
URL: http://sockerspinn.blogg.se/
Postat av: Sanna

Okej, vad bra!!:P och tack(:

2009-10-04 @ 21:00:10
URL: http://sannamineord.blogg.se/
Postat av: Kristian

Vad kul:), jag har aldrig sett någon som fått den där kassen... grattis

2009-10-07 @ 09:42:02

Leave a note here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0